Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού ΚΑ' - Κοντοβάθεια
Δευτέρα-Παρασκευή – 7.30-13.05
Τηλέφωνα: 25694630
Τηλεομοιότυπο: 25694635
Μενού

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ- Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

1.Ετοιμασία αίθουσας (γραφείο) Σχολικής Συμβουλευτικής: 

Η αίθουσα Σχολικής Συμβουλευτικής σχεδιάστηκε, ώστε να δημιουργεί μια ζεστή, άνετη και φιλόξενη ατμόσφαιρα. Διαθέτει παράθυρα, ώστε να είναι ευάερη και ευήλια.  Επίσης, βρίσκεται σε ήρεμο σημείο του σχολείου και να διασφαλίζει την ιδιωτικότητα. Η αίθουσα μπορεί να φιλοξενεί πολυθεματικές συναντήσεις και συναντήσεις με γονείς/κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς. Επίσης, διαθέτει γωνιές και χώρους στις οποίες η Σ.Σ. θα εργαστεί με τα παιδιά. Η διαμόρφωση της αίθουσας επιτρέπει, επίσης, τη διεξαγωγή κύκλων ομαδικής συμβουλευτικής. Επιπρόσθετα, διαμορφώθηκε εντός της αίθουσας μια «γωνιά ηρεμίας», ώστε να χρησιμοποιείται σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών/ριών. 

          Ιδιαίτερα χρήσιμος, επίσης, είναι ο νεροχύτης, αφού τα υλικά/παιχνίδια πρέπει να πλένονται συχνά και           τα παιδιά, ενδέχεται να χρειαστεί να καθαριστούν αν χρησιμοποιήσουν υλικά όπως μπογιές ή πηλό. 

          Αναλώσιμα υλικά που υπάρχουν είναι τα πιο κάτω:

  • Παιχνίδια: οικογένεια από κούκλες, κουκλόσπιτο, αρκουδάκια, αυτοκινητάκια, τουβλάκια
  • Εξοπλισμός καθαρτήριας επίδρασης: πηλός, πλαστελίνη, υλικά ζωγραφικής
  • Mαριονέτες, μικρά ζώα και φιγούρες: ζώα φάρμας, ζώα ζωολογικού κήπου, δεινόσαυροι, φιγούρες με υπερήρωες
  • Βιβλία, παραμύθια, επιτραπέζια παιχνίδια, αισθητηριακά παιχνίδια εκτόνωσης άγχους ή νευρικότητας: pop it, μαλακές μπάλες πίεσης, παιχνίδια τύπου squishy

 

2.Γνωριμία και ενημέρωση διδακτικού προσωπικό του σχολείου για τον θεσμό της σχολικής συμβουλευτικής, τον ρόλο, τα καθήκοντα και τις κύριες ενέργειες της Σ.Σ.

 

3.Εντοπισμός παιδιών υψηλού κινδύνου (δυσκολίες στον συναισθηματικό, κοινωνικό, μαθησιακό τομέα) που φοιτούν στο σχολείο, ώστε να γίνει σχέδιο δράσης για τη στήριξή τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. 

 

4.Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων για τον ρόλο και τα καθήκοντα της Σ.Σ.: Η ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων γίνεται μέσα από την αποστολή ενημερωτικού φυλλαδίου, διά ζώσης, κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης που διοργανώνεται από την Υπεύθυνη Εκπαιδευτικό Τμήματος και μέσα από την ιστοσελίδα του σχολείου.

 

5. Ετοιμασία βασικών εντύπων που θα χρησιμοποιηθούν από τη Σ.Σ., για καταγραφή και οργάνωση πληροφοριών

Η χρήση εντύπων είναι χρήσιμη στην καταγραφή και αποθήκευση πληροφοριών που αφορούν στα περιστατικά που χειρίζεται η Σ.Σ. και στη συγκέντρωση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων, για αξιολόγηση του έργου της ή για τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Τέτοια έντυπα περιλαμβάνουν:

  • Έντυπο ατομικής συμβουλευτικής συνάντησης για παιδιά, γονείς/κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς
  • Έντυπο πολυθεματικής συνάντησης
  • Έντυπο καταγραφής-διερεύνησης τρέχοντος περιστατικού
  • Έντυπο αναστοχασμού μαθητή/μαθήτριας σε περίπτωση παραβίασης σχολικών κανονισμών

 

6. Γνωριμία, ενημέρωση και συνεργασία με την οικεία Εκπαιδευτικκή Ψυχολόγο και Συνδετική Λειτουργό

Η εκπαιδευτική ψυχολόγος συνεργάζεται στενά με τη Σ.Σ. του σχολείου. Οι ρόλοι τους είναι διακριτοί και αλληλοϋποστηρικτικοί. Ως εκ τούτου, η αλληλοενημέρωση σχετικά με την πορεία διαχείρισης συγκεκριμένων προβλημάτων κρίνεται απαραίτητη. Η στενή συνεργασία μεταξύ των δύο διασφαλίζει τη διεπιστημονικότητα των παρεμβάσεων.

 

7.Φροντίδα για την ομαλή μετάβαση των παιδιών που φοιτούν στην Α΄ τάξη: 

          Δράσεις που έγιναν προς αυτή την κατεύθυνση περιλαμβάνουν:

  • Βιωματικά εργαστήρια για τους/τις μαθητές/μαθήτριες της Α΄ τάξης με παιχνίδια γνωριμίας και παιχνίδια συνεργασίας
  • Συναντήσεις για συμβουλευτική γονέων/κηδεμόνων περιπτώσεων παιδιών Α΄ τάξης, όπου χρειάζεται
  • Στενή επικοινωνία και συνεργασία Σ.Σ. με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς για τον έγκαιρο εντοπισμό και επίλυση τυχόν προβλημάτων που αφορούν στην ομαλή μετάβαση των παιδιών.
  • Παρακολούθηση των παιδιών στην τάξη και στο διάλειμμα από τη Σ.Σ.
  • Διδασκαλία 2 σαραντάλεπτων μαθημάτων στις Α΄ τάξεις για την αναγνώριση και διαχείριση του θυμού. 

 

8.Γνωριμία της Σ.Σ. με όλα παιδιά του σχολείου.

Είναι σημαντικό οι μαθητές/μαθήτριες να γνωρίζουν τη Σ.Σ. και τον ρόλο της στο σχολείο και ταυτόχρονα η Σ.Σ. να γνωρίζει τους/τις μαθητές/μαθήτριες. Ένας καλός τρόπος γνωριμίας είναι η διεξαγωγή εργαστηρίων σε όλα τα τμήματα του σχολείου με βιωματικές δραστηριότητες γνωριμίας, συνεργασίας, ενδυνάμωσης της ομάδας της τάξης. Ως εκ τούτου η Σ.Σ. μπήκε σε όλα τα τμήματα του σχολείου και έκανε βιωματικά εργαστήρια για δέσιμο ομάδας και αλληλογνωριμία. Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων εξηγήθηκε ο ρόλος της Σ.Σ.

 

9.Έναρξη διδασκαλίας μαθημάτων καθοδήγησης στα τμήματα.

Η διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων καθοδήγησης στα τμήματα ξεκίνησε από τον Σεπτέμβριο. Μέχρι στιγμής έγινε διδασκαλία των πιο κάτω θεματικών από τη Σ.Σ., σε συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς:

  • Αναγνώριση και Διαχείριση του Θυμού (Α΄, Β΄, Γ΄)
  • Αναγνώριση και Διαχείριση του Άγχους (Δ΄, Ε΄, Στ΄)
  • Ο κανόνας του εσώρουχου (σεξουαλική διαπαιδαγώγηση)- Α΄
  • Τα καλά και τα κακά μυστικά (σεξουαλική διαπαιδαγώγηση)-Α’ 
  • Στερεότυπα του Φύλου (Δ΄, Ε΄, Στ΄)

 

10. Προγραμματισμός ατομικών συναντήσεων συμβουλευτικής με γονείς/ κηδεμόνες.

Προγραμματισμός συναντήσεων με γονείς/κηδεμόνες και συζήτηση θεμάτων που τους απασχολούν (οριοθέτηση, διαχείριση συναισθημάτων, άγχος, πένθος, σεξουαλική κακοποίηση). Οι συναντήσεις γίνονται κατόπιν εισήγησης των ίδιων των γονέων/κηδεμόνων, των εκπαιδευτικών, του διευθυντή ή της Σ.Σ.

 

11.Σχεδιασμός και έναρξη υλοποίησης Σχεδίου Δράσης, για στήριξη σε ατομικό επίπεδο, παιδιών υψηλού κινδύνου σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς ή εξωτερικούς επαγγελματίες. 

 

12.Δράσεις για προαγωγή της ψυχικής υγείας σε όλη τη σχολική μονάδα. (Μαζί ψυχικά υγιείς)

13. Συντονισμός ομάδας για την εφαρμογή Εράσμους + με θέμα τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και την ισότητα των φύλων. (Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ισότητα των φύλων)