Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού ΚΑ' - Κοντοβάθεια
Δευτέρα-Παρασκευή – 7.30-13.05
Τηλέφωνα: 25694630
Τηλεομοιότυπο: 25694635
Μενού

ΕΡΑΣΜΟΥΣ+ 2024-2027

ΜΑΖΙ ΨΥΧΙΚΑ ΥΓΙΕΙΣ

ΠΥΛΩΝΑΣ: ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Η  σύγκρουση, ως διαδικασία, δημιουργεί στο μυαλό μας αρνητικούς συνειρμούς. Σκεφτόμαστε, για παράδειγμα, αντίθετες δυνάµεις να αναµετριούνται σε ένα περιβάλλον έντασης και δυσπιστίας, έχοντας ως αποτέλεσμα τη νίκη της µιας πλευράς έναντι της άλλης. 

Στη βιβλιογραφία δεν υπάρχει ενιαίος ορισμός της σύγκρουσης. Ωστόσο, όλοι/ες οι ερευνητές/ριες συμφωνούν ότι για να υπάρξει σύγκρουση είναι απαραίτητη η ύπαρξη διαφορετικών, ασυμβίβαστων μεταξύ τους απόψεων, οι οποίες εκδηλώνονται από ανταγωνιστικά αλληλεπιδρώντα άτομα ή ομάδες και προκαλούν διαμάχες-αντιπαραθέσεις. Αυτές οι διαμάχες αντιπαραθέσεις επηρεάζουν το περιβάλλον και τη δομή των σχέσεων των μελών ενός οργανισμού και στην προκειμένη περίπτωση της σχολικής μονάδας.

Το σχολείο αποτελεί εύφορο έδαφος για συγκρούσεις.  Τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες που εργάζονται στο σχολείο κουβαλούν μαζί τους το συσσώρευμα των εμπειριών τους, των συνηθειών τους, των πιστεύω τους για τον εαυτό τους, τους άλλους και τον κόσμο, συνεπώς η σύγκρουση κάποιες φορές είναι αναπόφευκτη.  Συγκρούσεις μπορούν να συμβούν στην πιο απομακρυσμένη γωνία της αυλής, την τάξη, το γραφείο των δασκάλων, το γραφείο του/της διευθυντή/τριας κλπ. Εκείνο στο οποίο στοχεύουμε λοιπόν ως σχολική μονάδα είναι να διδάξουμε εποικοδομητικoύς τρόπους διαχείρισης αυτών των συγκρούσεων, ώστε να διαφυλάξουμε και να προάγουμε τις καλές σχέσεις μεταξύ μας.  

Η φιλοσοφία που θέλουμε να αναπτύξουμε σε όλα τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας είναι ότι, όταν η σύγκρουση τύχει σωστού χειρισμού μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για προσωπική ανάπτυξη, αφού η διαδικασία μέσα από την οποία θα φτάσουμε σε συμφωνία βοηθά τον καθένα από εμάς να αναπτύξει δεξιότητες και τρόπο σκέψης, ο οποίος επιζητά την ειρηνική επίλυση των διαφορών με τρόπο που να διασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων. Για αυτό, κάθε φορά που αφήνουμε να πάνε χαμένες ευκαιρίες να διδάξουμε στα παιδιά δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων ή επιλέγουμε να μη χειριστούμε εποικοδομητικά τις συγκρούσεις που έρχονται στην αντίληψή μας πρέπει να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας ότι, ειδικά στην περίπτωση της επίλυσης συγκρούσεων, κάθε δράμι πρόληψης αξίζει ένα τόνο θεραπείας.

Συγκεκριμένα, στη διάρκεια του τριετούς μας σχεδίου δράσης ΜΑΖΙ ΨΥΧΙΚΑ ΥΓΙΕΙΣ, στον πυλώνα της Ειρηνικής Επίλυσης Συγκρούσεων στοχεύουμε: 

  1. Παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί να καλλιεργήσουμε δεξιότητες επικοινωνίας, αναγνώρισης, κατανόησης και διαχείρισης δυσάρεστων συναισθημάτων καθώς και αποδοχής της διαφορετικότητας.
  2. Παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί να είμαστε σε θέση να αναγνωρίζουμε πότε βιώνουμε σύγκρουση και κατά πόσο αυτή είναι εσωτερική ή εξωτερική.
  3. Παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί να υποστηριχθούμε ώστε να αναπτύξουμε στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων μέσα από τη συνεργασία με άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας. 
  4. Να δώσουμε ευκαιρίες στα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες αλλά και την αυτοπεποίθηση ώστε να επιμένουν στην επίλυση της σύγκρουσης.
  5. Να προετοιμάσουμε τα παιδιά, δίνοντάς τους τις δεξιότητες και την εμπιστοσύνη που χρειάζονται να ζητούν βοήθεια όταν νιώθουν ότι τη χρειάζονται.
  6. Να καταστήσουμε ικανή μια ομάδα εκπαιδευτικών να λειτουργούν ως διαμεσολαβητές στο Πρόγραμμα Διαμεσολάβησης του σχολείου.
  7. Να καταστήσουμε ικανή μια ομάδα παιδιών να λειτουργούν ως διαμεσολαβητές στο Πρόγραμμα Διαμεσολάβησης συνομηλίκων του σχολείου.